Lift-vejleder søges til spændende projekt rettet mod ensomme unge
Har du lyst til at være med til at udvikle en indsats rettet mod ensomme unge? Kan du lide at samarbejde med flere aktører med fokus på en fælles opgave?
Så er stillingen som Lift-vejleder i Borger & Arbejdsmarked noget for dig.
Vi søger en selvstændig Lift-vejleder med kendskab til unge og et godt overblik i en projektstilling ca. 10. timer ugentlig.
Mary Fonden er projektejer på ”Lift – unge ud af ensomhed”, og projektet bliver udviklet i tre kommuner heriblandt Esbjerg.
Lift Esbjerg er forankret i Borger & Arbejdsmarked, som samarbejder med en lang række lokale partnere og uddannelsessteder. Lift-vejlederen er en central funktion i projektet, og vil i det daglige arbejde have et tæt samarbejde med to andre liftvejledere forankret i henholdsvis Borger & Arbejdsmarked og headspace Esbjerg.
Læs mere på: https://www.esbjerg.dk/hjaelp-og-pleje/udsatte-boern-og-unge/projekt-lift
Dine opgaver
Som en del af jobbet vil du for eksempel komme til at løfte opgaver som;
Din profil / kvalifikationer
Det vil være en fordel at have kendskab til kommunale indsatser samt frivillige fællesskaber rettet mod unge. Derudover vil vi prioritere nedenstående kvalifikationer i en ansøgning.
Du kan for eksempel have en relevant uddannelse på bachelorniveau som fx pædagog, socialrådgiver mv., kombineret med erfaring på ungeområdet, og gerne kendskab til de kommunale indsatser.
Om stillingen
Arbejdstiden er ca. 10 timer i ugen og aftales nærmere under de nødvendige hensyn til både din og arbejdspladsens behov og muligheder. I praksis vil din funktion kræve, at du er fleksibel i forhold til arbejdstider og sted. Stillingen kan eventuel kombineres med en anden stilling.
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker efter gældende overenskomst.
Ved ansættelse i stillingen vil straffeattest blive indhentet.
Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.
Ansøgningsfrist: 4. december 2024
Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag d.9. december
Opstart: 1. januar 2025 eller snarest muligt – tidsbegrænset indtil d. 31. marts 2026.
Spørgsmål kan rettes til projektleder Lift Esbjerg Christina Mischorr-Boch, Sekretariatet, Borger & Arbejdsmarked (chvm@esbjerg.dk / 2018 9782)
Alle henvendelser behandles fortroligt.
Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på ”send ansøgning” nederst, og vedhæft din ansøgning, CV og relevant dokumentation i Word eller PDF-format.
Ved tekniske udfordringer kan du kontakte Anja Klein, på adni@esbjerg.dk.
Arbejdstid: Dag
Deltid 10-10 timer
Ansøg her
Tilbage til søgning
Har du lyst til at være med til at udvikle en indsats rettet mod ensomme unge? Kan du lide at samarbejde med flere aktører med fokus på en fælles opgave?
Så er stillingen som Lift-vejleder i Borger & Arbejdsmarked noget for dig.
Vi søger en selvstændig Lift-vejleder med kendskab til unge og et godt overblik i en projektstilling ca. 10. timer ugentlig.
Mary Fonden er projektejer på ”Lift – unge ud af ensomhed”, og projektet bliver udviklet i tre kommuner heriblandt Esbjerg.
Lift Esbjerg er forankret i Borger & Arbejdsmarked, som samarbejder med en lang række lokale partnere og uddannelsessteder. Lift-vejlederen er en central funktion i projektet, og vil i det daglige arbejde have et tæt samarbejde med to andre liftvejledere forankret i henholdsvis Borger & Arbejdsmarked og headspace Esbjerg.
Læs mere på: https://www.esbjerg.dk/hjaelp-og-pleje/udsatte-boern-og-unge/projekt-lift
Dine opgaver
Som en del af jobbet vil du for eksempel komme til at løfte opgaver som;
- Afholde afklarende samtaler med svær ensomme unge og guide dem til afhjælpende tilbud/ eller ind i nye fællesskaber
- Opbygge og vedligeholde samarbejdsrelationer med andre lokale og nationale aktører, der deltager i Lift projektet.
- Tilbyde sparring til kommunale aktører/sagsbehandlere, der arbejder med unge, om relevante tilbud til unge, der føler sig ensomme.
- Indgå i sparring med aktører på ungdomsuddannelser om opsporing og tilbud til unge.
- Bidrage til at indsamle data om de unge, der tager imod samtaler, som en del af evalueringen af indsatsen, i samarbejde med ekstern evaluator.
Din profil / kvalifikationer
Det vil være en fordel at have kendskab til kommunale indsatser samt frivillige fællesskaber rettet mod unge. Derudover vil vi prioritere nedenstående kvalifikationer i en ansøgning.
- Skal have erfaring med at arbejde med unge.
- Skal kunne se potentialet i unge, der mistrives, og bidrage til, at den unge selv ser muligheder for sig selv og ikke kun begrænsninger.
- Skal have erfaring med at afholde samtaler med mennesker, der oplever eller har oplevet at stå i en svær livsposition.
- Skal kunne være fleksibel og evt. arbejde uden for normal kontortid, hvis fx en ung har behov for følgeskab til en aktivitet, eller der skal holdes et møde med lokale frivillige foreninger.
- Skal kunne se sig selv som en fremtrædende aktør, der arbejder for at sætte unges ensomhed på dagsordenen lokalt og bidrager til et stærkt lokalt partnerskab rundt om unge der føler sig ensomme.
- Skal kunne trives i at være en del af et udviklingsprojekt, hvor alle svarene ikke er givet på forhånd, men hvor de bedst mulige løsninger for at mindske ensomhed blandt unge, skal afsøges og testes.
- Skal have en interesse i og for ensomhedsdagsordenen og have lyst til at være nysgerrig på, hvordan unge, der føler sig svært ensomme, bedst muligt støttes.
- Skal have lyst til og blik for at samarbejde på tværs af sektorer.
- Kommunikerer tydeligt og præcist i skrift og tale.
Du kan for eksempel have en relevant uddannelse på bachelorniveau som fx pædagog, socialrådgiver mv., kombineret med erfaring på ungeområdet, og gerne kendskab til de kommunale indsatser.
Om stillingen
Arbejdstiden er ca. 10 timer i ugen og aftales nærmere under de nødvendige hensyn til både din og arbejdspladsens behov og muligheder. I praksis vil din funktion kræve, at du er fleksibel i forhold til arbejdstider og sted. Stillingen kan eventuel kombineres med en anden stilling.
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker efter gældende overenskomst.
Ved ansættelse i stillingen vil straffeattest blive indhentet.
Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.
Ansøgningsfrist: 4. december 2024
Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag d.9. december
Opstart: 1. januar 2025 eller snarest muligt – tidsbegrænset indtil d. 31. marts 2026.
Spørgsmål kan rettes til projektleder Lift Esbjerg Christina Mischorr-Boch, Sekretariatet, Borger & Arbejdsmarked (chvm@esbjerg.dk / 2018 9782)
Alle henvendelser behandles fortroligt.
Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på ”send ansøgning” nederst, og vedhæft din ansøgning, CV og relevant dokumentation i Word eller PDF-format.
Ved tekniske udfordringer kan du kontakte Anja Klein, på adni@esbjerg.dk.
Arbejdstid: Dag
Deltid 10-10 timer
Ansøg her
Tilbage til søgning